Friday, June 24, 2011

lelaki PILIHAN hati :)

haihaihaiihaii team readers.. Assalamualaikum. ~

malam nih tak tahu knp ta bole tdowh. jenuh cuba pejamkan mata. tapi still ta boleh jgkk. tibetibe mcm nk update blog nih. kesian blog nih da berhabukhabukk dah.
ramai tanyatanya kt aku lelaki pilihan hati aku. HAHA.! aku nih tade la cantek mane pun nak pilihpilih mr husband kan ? yg penting mestilahh ;

1. Sukekan TRAVEL mcm aku nih. aku nih budak tourism mmg HANTU travel kemanemane saje laa. so tade la pas kawen aku nk g travel pun si husband tanak kan ? klu die tanak, if aku g ngn kawankawan, mmg ta halang laa. kcuali ade sebabsebab TERtentu la kan ? betull tak ??

2. Kuat amalan agamanya. Menjaga solat fardhu, kerap berjemaah dan solat pada awal waktu. aku suke sgtt bile tgkk lelaki g solat kt surau. suke sangatt. tapayahh nak sruh laa. bole g sendrinya. Alhamdulillah klu dapat mcm tuh. bersyukur sangatt. sebab aku pilih mcm nih bcoz 1 hari nanti si suami nk bimbing aku kan , so mesti la die tuh memperbetullkan diri ya sblum nk betullkan diri aku kan ? betoll tak ? :p

3. Ade lesen kete dan kete sendri. , alaa. zaman sekarangg semua lelaki ade lesen kete kan ? so boleh bwk aku g shopping/jalanjalan/or manemane saje. sbb aku suke berjalan nih. HAAH. lgpun aku mmg ta suke nk drive laa. hakhakhak ~ bukan mmilih TAPI nt tade la aku susah nk bersalin nanti. tade la bersalin atas moto nanti. kihkihkihkih ~

4. suke bola sepak. aku nih kdg2 layan jugak bola nih. klu tgokk live lg la aku jd gile. HAHA. abis org sebelahh kne tepuk ngn aku. HAHA.. ! :P

5. Akhlaknya baik, iaitu seorang yang nampak tegas, tetapi sebenarnya seorang yang lembut dan mudah bertolak ansur. suke kasikk aku gelakgelakk la sebab aku nih suke gelakk sgt. HAHA.. !!. bia tegas bukan panasbaran ke ape ke kan ? tegas means klu aku ade wt salah ke die bole betullkan. betul tak ? mak cakap : syurga kan bawah tapak kaki suami kan ? ( utk wanita laa )

6. mempunyai kerja yg tetap. hee ~ bukan memilih ke. sbb nih fikir msadepan jgkk la kan ? tak kan nt da kawen tade duit nk bg isteri anak makan kan ? sia-sia je utang keliling pinggang nanti. hishh ! simpangg ~

7. Tidak boros, tetapi tidak kedekut. sebab suami MESTilah bg di wife duit blanje kan ? mak cakap duit suami duit isteri, duit isteri, duit isteri. ( kcuali klu suami tade duit sgtt, si isteri bole la tlg sikitsikit kan ? ) Tahu membelanjakan wang dengan bijaksana. jgn nak main beli je benda bukanbukan. padahal bulan lepas baru tuka spotrim kete, nih bulan nih nk tuka lagi. mmg cari nahas la kan ??

8. Menjaga mata dengan tidak melihat perempuan lain yang lalu lalang. HAHA ! tuh sbb aku nih KUAT CEMBURU ckit. alamakk. bukan ckit, tp bykkk. kihkihkihkih ~ sbb si suami nk sehidupsemati kan ? so mane bole kasik aku jeles nih. HAHA. nanti klu aku kasik tgkk ppuan len kang, abis bermadu la aku. Nauzubillah. !!

9. Pergaulan yang terbatas, tidak mengamalkan cara hidup bebas walaupun dia tahu dirinya mampu berbuat demikian. cthnye dah ade anak bini kt uma nih melepak kedai kopi mcm pakcikpakcik pulakk. sedar laa. awk tuh mcm ne, nih melepakk pulak. kadangkadang tuh bole laa. nih selalu pulak kan ?

10. Mempunyai rakan pergaulan yang baik. Jangan ade genggeng jenayah pulak. mati free pulak aku n anakanak nt. HAHA :p

11. Bertanggungjawab. Nih paling pentingg . Lihatlah dia dengan keluarga dan ibu bapanya. Aku paling pantang klu anak lelaki lupekan ibunya. huuh ! mmg aku marah gile. cantik mana si isterinya tuh, tolong la jgn lupekan mak kau tuh okayy. kau anak laki, so kena ingat la kan ?

12. Wajah yang tenang, tidak kira semasa bercakap atau membuat kerja atau masa kecemasan. sedapp la mata memandang, tade la rase takut ke ape ke kan ? HAHA.

Ape lg erk ? ntahh laa. Cukup ada ciri yang aku suka. Bukan semua aku nak ada dalam seorang lelaki. Dapat bagi aku sikit ciri yg ada kat atas.. SYUKUR ALHAMDULILLAH:D

sebenarny aku tade benda nk share punn. tibatiba TERfikir nk update blog mcm nih kan ? HAHA... asyik online saje pun bole jadi bosan gile. so better aku usikusik la blog aku nih. tade la berhabuk sgtt pun kan ? eh eh ! aku bukan memilih tw.

Apa2 pon aku berserah je pada Yang Berkuasa menentukan jodoh aku. tak demand pon. Janji dia faham aku, aku faham dia, boleh hormat ibu bapa dan patuh ajaranya. Sangat2 memadai bagi aku. InsyaAllahh ~..

p/s : kan betull, da penat berceloteh kt blog nih, aku dah ngntokk. jenuh menguapnguap smpai mengalir airmata nih. so bole tdo daa. okayyla. jgn lupe bca doa tidur okayy. selamat malam teamreaders :)

Assalamualaikumm ~

2 comments: