Monday, August 15, 2011

‎: Astagfirullah Al Azim. Ya Allah, salah ke kalau solat ?

KISAH BENAR .
15082011 ( 7.45mlm )

Assalamualaikum,

salah ke kalau aku solat di awal waktu ? bg aku tuh dah lewat dah tuh. Azan mgrib jam 7.17 minit malam. Pas menjamah makanan berbuka, aku kemaskemas dan bersiap sedia untuk solat.

Ta sangka aku ade orang tegur aku '' ustazah'' bile aku solat di awal waktu ? salah keh solat ?
ta semestinya seseorang tuh solat dipanggil '' ustazah '' kan ? Kalau lelaki yg cakap aku ta heran la sangat, tp nih perempuan. Haaa, kau jawabb la dengan Allah 1 hari nanti.

selama aku hidup kt dunia niyh, 1 st orang cakap mcm tuh kt aku. Ya Allah, aku sendri betol2 ta sangka. Orang yg selalu solat pulak cakap aku mcm tuh. kalau orang tuh jarang solat, ta heran la nak cakap mcm tuh. Astagfirullah Al Azim. duniadunia.

p/s : when dia say something about kita, kita tak yah balas. Redha sahaja. Dosa dan pahala kan ? kita buat semua dengan ikhlas. bukan nya terpaksa. Biasa lah. mulot org kita tak ley nak tutup sebab dorang ade mulut dan kepala otak.


Aku doakan semoga hati kau terbuka. InsyaAllah.

Aminnn ~~

No comments:

Post a Comment